Захарен шок
Можете да останете зашеметени, когато изчислите общото количество захари, които приемате дневно.Няма нищо лошо в това да поръсите овесените си ядки с малко кафява захар или да прибавите една-две чаени лъжички бяла захар към чая или кафето си, но ако отказваш по две-три коли на ден, защото "изкуствените подсладители за вредни за теб" се самозаблуждаваш.

10-седмично изследване, публикувано в брой на американския журнал по клинична медицина от 2002 г. сравнява захарта (сукроза) с изкуствен подсладител (аспартам). Заключението е следното: "Хора с наднормено тегло, които консумират значително големи количества сукроза (28% от енергийния си прием) предимно под формата на напитки, отчитат повишен енергиен прием, увеличено телесно тегло, повече телесни мазнини и повишено кръвно налягане след 10 седмици. Не са отчетени подобни ефекти при подобна група, консумираща напитки с изкуствени подсладители.". Като се замислите, че три обичайни коли по 300 мл. прибавят към диетата Ви 450 и дори повече калории - шест ще добавят около 900 калории - е лесно е да разбереш защо теглото, мазнините и кръвното ти налягане се покачват.
Няма достоверни изследвания, които да показват негативни ефекти от аспартама освен при хора с рядко заболяване, наречено фенилкетонурия или PKU. Така че не изкуствените подсладители, а прекомерният прием на захар вреди на здравето ни.
Даниел Къртис
Все още никой не е коментирал тази статия.
Трябва да сте логнат(а), за да можете да коментирате.
Ако все още не сте регистриран(а), използвайте тази форма.
Случайно избрано от раздел 'Магазин':
Кростренажор C9.1

цена | 549.00 лв
Zero Carb Drink Mix

цена | 51.00 лв
Whey Protein

цена | 119.00 лв
Gluta-Force

цена | 167.90 лв










































































